Horus Heresy Kampanj

Horus Heresy Kampanj

Inläggav TomasRavenNordstr » 07 nov 2018, 17:15

Hej på er alla som har Horus Heresy arméer. Jag ska dra igång en kampanj som vi ska spela var tredje helg med start den 16:de November. Tar gärna anmälningar och att man säger vad man spelar och om man spelar på loajlist sidan eller förrädare, förrädar legioner kan spelas som lojalister de får bara då inte ta sin Primarch eller enheter som är specifikt för att man sepalre förrädare och samma sak gäller lojala legioner som kan bli förrädare. Jag och mina World Eaters är förrädare.

Mer information kommer snart.
"Monuments are dust, tales merely words, soon forgotten, but blood-blood is forever."

-The Primarch Angron
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Re: Horus Heresy Kampanj

Inläggav mockelin » 07 nov 2018, 20:05

Nice! Jag kommer först måla mina blood bowl gubbar.

Men när jag är färdig med dem så ska jag försöka få ordning på mina space marines.

Jag tror jag gör en omvändning och gör blood angels av mina 30k marines, eftersom iron hands är så mörka i färgschhemat
målade arméer:
* mantics dvärgar
* blood angels
* bolt action britter
Användarvisningsbild
mockelin

Inläggav Portis » 12 nov 2018, 00:11

Börjar närma sig, när kommer det mer info?
Christoffer Portström
Användarvisningsbild
Portis

Inläggav TomasRavenNordstr » 12 nov 2018, 10:43

Hej allesammans, tänkte gå igenom lite med kampanjen.
På fredag ska vi börja och som första slag i kampanjen kör vi ett Strategic Raid uppdrag som finns i Horus Heresy Book 4 Conquest, lägger upp uppdraget på något sätt när jag kan. Förrädare spelar Raiders och Lojalister spelar Garrison. Garrison får lägga ut barrikad i sin deployment zone helt gratis. Mer info och regler för scenariot kommer senare idag eller imorgon.
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Inläggav Portis » 12 nov 2018, 19:50

Kommer det något mer matnyttigt om kampanjen som helhet? Var mer nyfiken på hur länge den är tänkt att fortgå, om deltagande spelar roll och ifall det alltid kommer spelas på fredagar. Som bäst trillar jag in runt 18.20 vilket känns sent (om jag inte tar ledigt halva dagen dvs).
Christoffer Portström
Användarvisningsbild
Portis

Inläggav TomasRavenNordstr » 12 nov 2018, 20:04

Tänkte köra kampanjen fram tills Mars om det går, vi kommer spela var tredje helg från och vi börjar nu på fredag.
"Monuments are dust, tales merely words, soon forgotten, but blood-blood is forever."

-The Primarch Angron
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Inläggav TomasRavenNordstr » 13 nov 2018, 10:18

Filen jag ville lägga upp med uppdraget är för stor så jag lägger ett par kopior i spelrummet.

-The Primarch Angron
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Inläggav TomasRavenNordstr » 28 nov 2018, 07:58

Kom på mig igår att jag har varit lite sen.

Lojalisterna leder just nu med 6 kampanj poäng.

Ultramarines (Niklas Nyrell) slog Word Bearers (Christoffer Zaar Brodow) och Imperial Fists (Alexander Zaar Brodow) slog World Eaters (Tomas Raven Nordström) men det är fortfarande en stund kvar på den första tre veckors perioden så spel är fortfarande möjligt.

Nästa tre veckors period börjar fredagen den 7:de December

-The Primarch Angron
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Inläggav TomasRavenNordstr » 10 jan 2019, 10:20

Nästa fredag, alltså den 18:de Januari så fortsätter Kampanjen. Lojalisterna leder med 12 poäng.

-The Primarch Angron
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Inläggav TomasRavenNordstr » 31 jan 2019, 08:05

Tja, nästa fredag alltså den 8/2 så blir det ännu ett kampanj tillfälle. Hoppas att så många som möjligt kan dyka upp. Lycka till

-The Primarch Angron
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Inläggav TomasRavenNordstr » 12 feb 2019, 13:19

Pga att ingen kom och spelade Horus Heresy i fredags så tänkte jag att vi tar ett nytt försök nu på fredag. Någon som är intressrad? Om det kommer fler spelare kanske vi kan kasta ihop ett stort slag

-The Primarch Angron
Användarvisningsbild
TomasRavenNordstr

Återvänd till Horus Heresy