pepptråden/klagotråden (figurspel)

Allt annat som inte passar in i ovan kategorier.

pepptråden/klagotråden (figurspel)

Inläggav mockelin » 22 jan 2017, 17:57

Hej!

Vill prata om hur saker och ting brukar ställas på hyllan. Vill gärna måla vibranta färger på mina soldater, men då har vi det problemet att det lag jag valt har väldigt tråkigt färgschema.

Sedan har vi det att färg inte sätter sig på modellen vid första lagret. Saker som svart spray. Den täcker inte det grå så bra, så då måste jag lägga på ett lager svart basfärg ovanpå. Det kan vara frustrerande att tänka att man målar en så tråkig färg som svart mer än ett lager... men i slutändan ska de ha besmyckningar av olika färger.

Vill dock peppa folk, eftersom det är trevligt att måla figurer ändå. Den avsaknad av färg som får folk att tänka att ens figurer är ofärdiga... fast man typ är färdig med den figur som man visar.

Jag stör mig också på att WH30k inte låter en leka med olika chapters. Men det är ett smalt problem. Bara att köpa en lös figur och måla den som man vill, antar jag. Inte så många som gör det dock : - )

Vad har ni stört er på vad gäller figurerna ni målar? T.ex. bits som lossnar på grund av att modellerna ligger lösa. Färg som skrapas loss. Jobbigt att basa gubbarna, osv...

Och då tänker man förstås: Vad har klagan att göra med pepp? Jag tror det är viktigt att man pratar om små problem, så att man kan uppskatta att de bara är små problem.
målade arméer:
* mantics dvärgar
* blood angels
* bolt action britter
Användarvisningsbild
mockelin

Re: pepptråden/klagotråden (figurspel)

Inläggav mockelin » 12 apr 2017, 16:32

Yes! Ifall jag befriar mig själv från att måla alla mina figurer, så kanske jag kan hålla mig borta från datorn. Kreativiteten kräver ett andrum, mellan all upprepning. Och datorspel och svart färg med tank brush är ungefär samma nivå av kreativitet...

Figurspel borde ges mer tid, det är bara det att jag måste ladda upp mig själv mellan speltillfällena. Och jag laddar upp genom att slentrian kasta bort tid.

Och jag är en flitig författare vad gäller att skriva orationer om varför saker är dåliga...

Kan skriva en lista över saker som inte är dåliga, så att jag vänder på steken lite:

* Chiptunemusik
* Blood Bowl
* Sanctus Reach
* Citadel Colours

Ah... mycket bättre : - )
målade arméer:
* mantics dvärgar
* blood angels
* bolt action britter
Användarvisningsbild
mockelin

Re: pepptråden/klagotråden (figurspel)

Inläggav mockelin » 17 apr 2017, 18:08

Ok, det kanske verkar som att jag försöker tjäna pengar. Man kan annars kalla det för att sprida ut kostnaderna för att ha en särskild hobby. Jag vill därför initiera projekt TILLSAMMANS MED den som "beställer" det som de vill ha. T.ex. så har jag tidigare gjort en modulär spelplan som Thomas inte ville ha. Det var visserligen kul att göra den, men jag vill gärna att folk också gör plats åt sakerna hos sig själva så att det inte bara är "ännu ett projekt".

T.ex. så är en modulär spelplan väldigt enkel att göra så länge man har rätt verktyg.

Note to self:
Kod: Markera allt
Stryk 1 mm spackel på ytan
Prickla spacklet med en stor pensel innan det har torkat
Stryk trälim på spacklet efter att spacklet torkat
Måla på med mörka toner när limmet har torkat
Fortsätt med att stryka över ljusare toner

Thomas! Jag kanske blir färdig med de här sakerna trots allt...
målade arméer:
* mantics dvärgar
* blood angels
* bolt action britter
Användarvisningsbild
mockelin

Återvänd till Övrigt