hobby/else

Allt annat som inte passar in i ovan kategorier.

hobby/else

Inläggav mockelin » 12 apr 2017, 15:43

Jag vill inviga tråden för allmän hobbyism. Som ni vet så är MAT i tajt samarbete med SoF. Jag vill dela med mig av mina tillgångar och även se ifall andra har tillgångar att delge. Detta är inte i samarbete med något av de ovanstående. För att se till att inte konkurrera med SoF så tänker jag inte snåla på sakerna som skapas.

Modellverktyg i form av silikongummi och tvåkomponentsharts. Modellverktyg i form av balsaträ, PVA-lim och eventuella modellverktyg. Modellmateriel i form av gammal papp och limpistol. Modellmateriel i form av frigolit, papp och PVA-lim. Och liknande mixmatchningar.

Egentligen är jag en ganska kreativ person som tyngs ner av gigantiska krav på att squeeza ut så mycket som möjligt av så lite som möjligt. Det medför att mina arméer blir mindre än andras, och även inte lika väl på målningsfronten. Så därför vill jag ge min hand till de som vill ha commissions gjorda. Det är per definition ett mer intressant uppdrag att kind of misslyckas/lyckas än att per definition inte ha något att misslyckas med och därmed alltid misslyckas... Den kreativa koden.

Så ifall andra har samma känsla och vill dela med sig av sina verktyg i commissions åt andra, det här är tråden för det.

Kod: Markera allt
Thomas! Jag gjorde en commission åt Thomas "Raven" Nordström. Jag gissar att det kan gälla som lite curriculum vitae gällande modellering med greenstuff. Tyvärr har jag inte bild på hur den blev när den var färdig... Thomas! Fixa åt mig... plix : - )

Här är mina gorkamorkagrejor... kanske ska börja med dem någon dag... mycket större frihet i dessa special-spel
https://www.dropbox.com/s/kz799isoq3mdg ... s.JPG?dl=0

Här är lite grejor gjorda i lufttorkande lera
https://www.dropbox.com/s/y36k8rv8b1u2d ... r.JPG?dl=0

Här är lite murar gjorda med pet-plast, skumplast och spackel
https://www.dropbox.com/s/dzy54zqo714qy ... r.JPG?dl=0
målade arméer:
* mantics dvärgar
* blood angels
* bolt action britter
Användarvisningsbild
mockelin

Re: hobby/else

Inläggav mockelin » 12 apr 2017, 16:06

Jag är även skicklig med lödkolven, ifall någon skulle vilja integrera strobeljus och sånt i sina byggnader (night fighting effekt kanske). Vill inte göra det själv då det känns lackluster att göra en sådan sak "bara för att". Däremot är andra välkomna att göra commissions på t.ex. en timerkrets med LED. Ännu simplare vore att bara göra en led som blinkar. Jag skulle behöva göra ett sånt projekt för att färska upp minnet lite. Andra projekt som jag kan tänka mig är en sån där crappy audiobox som Ashens har. Vill du att dina space marines ska skrika "for russ and the allfather!" så är det bara att ta fram en sån crappy audiobox... eller bara en ljudfil på din smartphone : P skulle tippa på det senare
Jag suger på att förstå hur man integrerar random elektronik i olika projekt. Skulle vara enklare ifall alla komponenter hade samma namn och samma egenskaper men det går inte att be om. Det blir att läsa såna jobbiga kopplingsscheman och kanske läsa en bok eller två om kretsar. Det sagt, jag är bättre på att programmera än att bygga elektronik.

Skulle vara kul att göra en 555 krets... så att jag lär mig hur man bygger timerar. Dessutom tänker jag försöka hålla mig borta från alla datorspel ett tag. De tenderar att släta ut tiden så att man förlorar eggen gällande verkliga projekt.
målade arméer:
* mantics dvärgar
* blood angels
* bolt action britter
Användarvisningsbild
mockelin

Återvänd till Övrigt